Wednesday, April 14, 2010

layak ke?

aku xtau nak start camner...sebab terlalu sakit hati...habis da aku sumpah seranah utk puaskn hati...mama n papa aku la yang kne dengar...then mama cakap..."jangan galak sangat maki hamun...nanti tibe2 kalau jodoh dengan polis??haaa...mase tu mama dgn papa gelak je..padan muke yong..."..adoy...terus aku terdiam...bukan ape..da lame aku sabar...penat tau..first aku kne saman..fine salah aq sebab langgar lampu merah kt Traffic Light Hospital Sg Buloh...secondly aku kene compound sbb orang langgar kete aku..tapi aku kene sbb aku nk tuka lorong ,asuk jalan die..aku tetap slah walaupun aku da bg signal..aku tetap salah walaupun kecuaian pemandu kete tu sbb memandu sambil menyusukn anak dye..susu badan dow..jangan main2..first time aq jumpe..kalau la jadi ape2..kesian la kt anak dye...aku pon ade otak nk pk...pdhal bkn ank aku pon..dye buat mcm tu mcm xreti pk...haish...da abes cte sal tu..aq ok lgi..xd bsing ape pn..da dgr sarjan polis tu xplain knp dan knp aq salah..even orang lain y langgar kete aq...fine aq admit....


masuk story pasal pembayaran saman pule...first saman aq last date dye 12 april...the scond one tu is on june...ikot kate sarjan tu aq bole tanye mane2 balai utk bertanye tentang saman tersebot..malnagnye bile aq g balai tasik puteri dorg xtaw ape2..segale soalan aku dorg jawab "errr..kami xsure la..ni kne tny kt IPD Gombak..er..ni pon kami xtau..kami xtau..kene pegi IPD Gombak sniri la tny...."ikotkan hati yang bengang..mulot aq mmg celupar je nk sound..ttp je balai ni ke..or korg resign je..tapi apekan daye..polis kn berkuase..salah cakap pon dorg bole saman ats tuduhan kurang ajar dan mengancam anggota polis..macam suey!!sebab tu la aku hanye mampu maki hamun blakang2 je..so lps aq bgtau papa, papa pun bersetuju utk teman aq pegi on sunday..(da tyme tu je y dye free..plus weekdays aq pon kje..)sampai IPD Gombak...tutup..tekejot jgk balai ttp..so papa aq call IPD Pusat Bandar..dye cakap sekarang mmg Ahad ttp..sabtu pun smp kul 12..aq mlas nk argue byk walaupun lps papa ltk tu aq membebel mcm2..bayangkan..seorang anggota polis sniri xtaw ape laman web PDRM and prosedure pembayaran saman..malunye!!xmalu ke jadi polis tapi ko xbole jawab soalan basic macam tu???hadoy penat2...blom tny perihal rayuan kurangkan saman atas kecuaian orang lain...mmg aq sangat ilang sabar tyme tu..tyme tu la aq maki hamun n mama berkate2 seperti ape y aq cakap td...n papa aq pon start calm me down...


papa aq cakap...polis memang macam tu..sabar je la..dan die pun membebel itu dan ini utk pahamkan aq situasi polis ni..so aq pn da cool...ye aq taw sume xperfect...so jgn la dumb orang lain sebab name ko polis..sebagai seorang anggota polis ko patut tau care nk handle situation..bkn ko pn naek same kurang ajar...macamane kami as public nk hormat korg kalau korang sniri xreti nak hormat orang lain...aku xcakap sume polis macam tu..tapi kesian la..sebab segelintir je anggota y wat suey..nme PDRM rosak...aq ok je sbnrny..xd la kate anti polis la hape..cume kdg2 aq wonder knp la ade polis y mcm tu...plus baru ni aq dgr kt radio..seorang anggota polis di perak di hukum penjare bpe bln tah n denda 10 ribu xsilap aq sbb mntk  rasuah sbyk 300...ntah la aq pon xtaw pe nk jd...pk n renungkan la korang layak ke x jd polis..

No comments: